Beställning av mobiltelefon och tillbehör

LÄS MER

OBS!  Vänligen läs guiden nedan innan du startar e-tjänsten!  OBS!

 

Inloggningsuppgifter till webshoppen

Användarnamn: Hultsfred_kommun

Lösenord: Kontaktcenter2020

Så här gör du för att beställa mobiltelefon eller tillbehör.

För att beställa en mobiltelefon gå till "Mobiltelefoner" och "Se utbudet här". (Det ingår i alla telefoner 1 st laddsladd, 1 st laddadapter, 1 st orginalheadset, 1 st montering av glasskydd.)

För att beställa mobilskal, displayskydd, laddare, headset scrolla ner på sidan och klicka på det du vill beställa. Där kan du filtrera på modell eller söka med hjälp av sökfunktionen (förstoringsglaset) uppe till höger. 

1. Om du ska beställa en mobiltelefon och har en e-postadress som slutar på hultsfred.se eller osk.hultsfred.se beställer du det via ”KOMMUNEN”.

Arbetar du inom skola/utbildning och har en e-postadress som slutar på hkedu.se beställer du via ikonen ”UTBILDNING”.

2. Lägg dina artiklar i varukorgen och fortsätt till kassa.

3. När du valt den specifika telefonen i varukorgen finns det "Rekommenderade tillbehör" att valfritt köpa till och som passar just den telefonen du lagt i varukorgen. Klicka på + om du vill lägga till extra displayskydd eller ett fodral/skal. Vill du inte ha någon av de Rekommenderade tillbehören klickar du "Till kassan"

1. Uppgifter

  1. Förnamn (obligatoriskt)
  2. Efternamn (obligatoriskt)
  3. E-postadress (obligatoriskt)
  4. Mobiltelefonnummer (obligatoriskt)

    "Fortsätt till leverans"

2. Leverans

  1. Välj leveransadress i rullisten (välj i scrollistan vilket företag det ska faktureras, allt annat fylls i automatiskt)
  2. Godsmärkning (ditt namn)

    "Fortsätt till betalning"
     

3. Betalning

  1. Välj attesterare (din chef)
  2. Kostnadsställe= referensnummer (tre till fyra siffror)
  3. Sparade fakturaadresser  (välj rätt organisationsnummer) 
  4. Kommentar på fakturan: (ditt namn och referensnummer)

    "Skicka för attest"

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • Vänligen läs guiden nedan innan du startar e-tjänsten!